Корпоративтік білім беру бойынша инвестициялардың рентабельділігі: Корпоративтік білім беру бойынша инвестициялардың рентабельділігі: Ой күшін пайдалану

2020-06-22 16:40:36

Корпоративтік білім беру бойынша инвестициялардың рентабельділігі: 

Ой күшін пайдалану 

Джозеф Диванна

Назарбаев Университеті, Кембридж Университеті, Maris Strategies

Djo 1

Салалық конференциялар мен жоғары буын басшыларын оқыту жөніндегі корпоративтік іс-шаралардың  жалпы төрт ерекшелігі бар: олар қымбат деп саналады, олар ақтау үшін күреседі, олар тиімді деп саналмайды және көптеген қатысушылар PowerPoint бағынысына дейін созылатынын сезінеді. 

Кездесу немесе іс-шараға арналған дәстүрлі құндылықты ұсыныс бұрын қарапайым болды: бер және ал. Шешендер идеялар мен тұжырымдамалар айтты, ал тыңдаушылар білім алушылар болды. Бүгінгі күні кездесулерге арналған құндылықты ұсыныс жаңа өлшемге ие болады, өйткені корпорациялар осындай қызметпен байланысты шығындарды ақтауға тырысады. Құндылықтың жаңа формуласы-беру-алу-пайдалану. Жоғары буын басшылары оқытумен және дамумен айналысатын адамдарға ұйымның игілігі үшін іс жүзінде қандай дәрежеде білім алмасу қолданылатыны туралы сұрақ қояды. Сондықтан барлық жеткізушілер бұл пайданың қандай екенін нақты көрсетуге дайын болуы керек. 

Жоғары буын басшыларын оқыту және инвестициялардың рентабельділігі

Төмендегілерді қарастырайық: жоғары буын басшыларын оқытуға инвестициялардың рентабельділігі нақты бірреттік қызметке біржолғы инвестицияларды салуды болжайды; дегенмен, біз ұйымдар қарым-қатынас пен білім алмасу үшін көп мүмкіндіктерді талап ете отырып, тұрақты өзгеру  жағдайында екенін білеміз. Осылайша, инвестициялардың рентабельділігі нақты көрсеткіш болып табылмайды, өйткені ол әрбір жеке кездесуді үздіксіз білім алу процесінің бөлігі ретінде есепке алмайды. Оқыту және дамыту жөніндегі мамандар корпоративтік жиналыстарды ұйымдастырушылармен қатар кездесулер мен іс-шаралар үшін жалпы құнды ұсынысты ішкі оқу процестеріне стратегиялық толықтырудың бір бөлігі ретінде қарастыруы тиіс. Кейбір жағдайларда адам капиталын дамыту ресурстары шектеулі ұйымдарда кездесулер, іс-шаралар және жоғары буын басшыларын оқыту жыл бойы қызметкерлерді оқытудағы жалғыз мүмкіндік болып табылады, бұл нақты құндылықты ұсыну қажеттілігін одан да қиындатады.

Кездесудің тиімділігінің үздік көрсеткіші сапалы көрсеткіш – білім берудің рентабельділігімен үйлескен инвестициялардың рентабельділігі сияқты сандық көрсеткішті әзірлеу болып табылады. Бүгінгі кездесулердегі құндылықты ұсыныс келесі суретте көрсетілгендей, қатысушыны мазмұнды (таратуға жататын білім), контекст (оларды аудиторияға арналған ерекшеліктерімен бірге беру тәсілі) және қоршаған ортаны (алмасу үшін ең қолайлы  орналасқан жері/өткізу орны)өлшейтін алмасу эпицентріне орналастыруы керек.

djo 2

Жоғары буын басшыларын оқыту-бұл екі жақты диалогта адамдардың білімі мен тәжірибесін пайдалану мүмкіндігі. Басқаша айтқанда, жоғары буын басшыларын оқытуға арналған іс- шаралар – ұйымның ұжымдық ақыл-ойы жиналатын уақыт. Дегенмен, осы түрдегі оқиғалардың көпшілігі әлі де бір жақты алмасу болып табылады. Қатысушылар өздерінің корпоративтік мақсаттарына енд ғана үйренген нәрселерді қолдану жолдарын іздейді. Негізгі құндылықты ұсыныс – оқыту тәжірибесін ұйымның салыстырмалы нәтижесімен өзара байланысты етуінен тұрады. Сондықтан оқиға құндылықтар құрылымына сәйкес келуі тиіс, онда пайда есте сақтау, нақтылық, көрнекілік, пәрменділік және өлшемділік сияқты қасиеттер тұрғысынан бағаланады. 

Осы ұсынылып отырған құрылымда қатысушылардың тәжірибесі білімнің сақталуына қоршаған ортаның осындай әсерімен, алмасу шеңберінде (немесе кездесу түрінде) ұсынылған мазмұнның құндылығымен/ көлемімен және мазмұны  тікелей және жанама қолданылуы үшін ұсынылған контекстпен өлшенуі тиіс. Оқу іс-шарасының есте қаларлық аспектісі вау-фактор болып табылады (“мен білмеген нәрсені білдім”), ол тысқары пікірге берілмеуге шақырады және одан әрі ойлауға шабыттандырады. Сенім тарихтарды баяндау арқылы беріледі, себебі білім өткен тәжірибені ағымдағы мүмкіндіктер мен проблемалармен байланыстырады. Адамдар  бірдеңені көрген немесе басынан өткерген кезде өздері үшін үйренеді; тұжырымдама салыстырмалы тұрғыда көрсетілетін болса, адамдар оны қалай қолдану керектігі туралы ойлай бастайды. Білім беру іс-шарасының дәлелді аспектілерінің бірі  жүзеге асырылуы мүмкін нәтижелер тобын құру болып табылады. Мысалы, топ-10 мүмкіндіктер тізімі, SWOT-талдау жүргізу және мүмкіндіктерден пайда табу үшін ресурстарды тағайындау. Практикалық нәтиже тек зерттелген нәрсені қызметтің түрлі аспектілеріне, айқын операциялық топтарға немесе нақты адамдарға оңай қолдануға болатынын білдіреді. Өлшемдер  келесі суретте көрсетілген іс-шараларды ұйымдастырушылар үшін жалпы құн теңдеуін жақсарту үшін тиімділіктің негізгі дәстүрлі көрсеткіштерімен және инвестициялардың рентабельділігі есептерімен байланысты болуы мүмкін:

djo 3

Инвестициялардың айтарлықтай кірістілігін нақты оқиға басталғанға дейін болжау қиын. Көптеген айнымалылар инвестициялардың нақты рентабельділігін баяулату үшін күштерін біріктіреді, мысалы, қатысушы іс жүзінде үйренген немесе сынаған нәрсені өз жұмысына қолдана алады. Мысалы, сатушыларға жаңа әдістемелерді беру сатылымға өлшемді әсер етуі керек, себебі одан кейін қатысушы іс-шарадан  алған нәрсені сату процесіне қалай қолдануға болатынын білетін болады. Бірақ тиімді болу үшін қатысушылар ұйымға немесе бизнес-процеске түзетуші өзгерістер енгізетін өкілеттіктерге бөлінуі тиіс. Жоғары буын басшыларының білімін ақтауға тырысатын корпорациялар, жіберіп алған балама шығындар (сатушының жиналысқа қатысу үшін сатудан бас тартуы) сияқты проблемаларды бағалай отырып, қызметкерлерге олардың тауар ретіндегі құндылығы туралы анық емес хабар жібереді (бірақ инвестициялар тұрған актив ретінде емес). Бұдан да маңыздысы, бұл іс-шараның мазмұны қатысушылармен резонанс тудырып, білім мен ақпарат көрнекі нәтижелерге қолданылуы мүмкін. Мысалы, жақында зерделенген сатуды жабу әдістері келісімшартқа қол қойылғанға дейінгі уақытты 3 күнге қысқартады немесе жаңа келісімшарттарды 8% – ға арттырады.  Өлшеуге қажеттілік жоғары буын басшыларын оқытудың  жеткізушілері үшін де өзекті, олар оқыту және дамыту ұйымдарына олар жай ғана оқиғаны сатып алмайды, олар оқиғаның тиімділігі іс жүзінде оқиғадан кейін және бірнеше рет өлшенетін процеске инвестициялайтынын  айтып жеткізеді. 

Оқыту мен дамуды жоспарлау жөніндегі мамандарға жеткізу өте маңызды, себебі қазіргі іскерлік климатта барлық іс-шаралар екі негізгі факторды қамтуы тиіс: білім беру элементін (мысалы, теория, озық практика, тақырыптық зерттеу, қызметкердің дағдыларын, құзыреттілігін жақсартатын және / немесе мінез-құлқын өзгертетін мазмұны) және жаңадан алынған білімді практикалық қолдануды (мысалы, іс-шарадан кейін енгізілетін құралдар, тәсілдер, әдістер) қамтуы тиіс. Ең бастысы – қатысушыларға алған білімдерін жұмыста немесе ұйымда кездесетін мүмкіндіктер мен проблемаларға қолдануға арналған құралдар ұсыну. Әрбір оқу іс-шарасында ұйымның ағымдағы немесе алдағыуақытта  қажеттіліктеріне қолданылуы мүмкін нәтиже беретін интерактивті сабақтар болуы тиіс. Мысалы, топтық іс-шаралар стратегиялық бастаманың әртүрлі элементтерін әзірлеу үшін мұқият ойластырылуы мүмкін, соның нәтижесінде қорытындылар бәрін қамтитын жоспарды жасау үшін пайдаланылуы мүмкін (мысалы, бас директордың күн тәртібі, стратегияның жол картасы немесе іске асыруды бақылау тізімі). 

Жоғары буын басшыларын оқытуда  аспектілердің бірі – адамдарға құрбыларымен кездесіп, жеке және топтық негізде идеялармен бөлісуді ұнатату фактісі болып табылады, оны көбінесе  сандық тұрғыдан бағалау қиын болады. Жоғары буын басшыларын оқыту тәжірибесінің әлеуметтік аспектісіне басшылар арасында диалог құру және жаңа желілік байланыстар орнату жатады. Бейресми алмасу көбінесе аға басшылар шабыт, ұйымның мотивациясы үшін әдістер мен кеңестер алатын, сәтсіздікке және табысқа үйренетін және өз ұйымының талқылауға дайын емес идеясын талқылайтын (мысалы, біз мұны жасасақ, оның салдары қандай) жерде болады. Тіпті бос уақытты өткізуге негізделген іс-шаралардың қзі қатысушыларға жаңа көзқарастар, жетістіктер немесе үйрену  әсерін беруі керек. Оқыту мен дамытуды ұйымдастыру кез келген іс-шараға салынған инвестициялардың шынайы рентабельділігін өлшеуді талап етсе, олар қатысушылардың жаңадан алған білімдерін қолдану қабілетіне жалпы әсерін бағалауға арналған құралдардың толық жиынтығын пайдалануы керек. Оқытудың негізгі сәті – оқитын ұйым үшін инвестиция  рентабельділігі тек сандық бағалауға келетін цифрдан артық болуы тиіс; ол кездесулер немесе іс-шаралардың нақты мақсаттары мен міндеттерін  корпорация корпоративтік білім бойынша инвестициялардың шынайы рентабельділігін анықтауға тырысатын (RoCE) мағынада көрсетуі тиіс. 

Автор туралы:

Djo 4Профессор ДиВанна Назарбаев Университетінің Жоғары бизнес мектебінде Қаржы және банк ісі бойынша курстардан сабақ береді. Ол сондай-ақ Ұлыбританиядағы Кембридж университетінде сабақ береді. 

Джозеф Диванна – бизнес-инновация талдау орталығының Кембридждегі (Ұлыбритания) Maris Strategies Басқарушы директоры, бизнес, банк ісі, технологиялар, қаржы және адам капиталын басқару бойынша көптеген кітаптардың авторы.